2012. október 12., péntek

Kalotaszegi mintás nemezkép

Nem is oly régóta teljesen a gyapjú és nemez bűvkörébe keveredtem...!
A második alkalommal síkkép készítés volt Mihály Eszternél (EszterNemez), amihez mintát kellett keresni... Végignéztem az összes mintagyűjteményemet, a népi motívumos könyveimet, a fellelhető kirgiz, türkmén és turáni mintákat (amit mind-mind nagyon szeretek), de egyetlen belém ívódott kép lebegett folyamatosan a tudatomban és ez egy korábban látott, kalotaszegi mintás kerek párna mintavilága volt!!! (Hendimédi munkái amúgy is rabul ejtőek...!)
Hiába volt a sok kutatómunka és mintakeresés, egyszerűen ettől a kalotaszegi mintától nem tudtam szabadulni...annyira mélyen éreztem, hogy ezzel nekem dolgom van, hogy a nehézsége és nagysága ellenére is belevágtam... Gyönyörű a kacskaringók formavilága és a natúr, drappos színei is! :)

Úgyhogy végül teljesen kezdő nemezelőként ő lett a nemezképem mintája...!

Nagyon élveztem a készítését! Igazi misztikus élmény volt, mindamellett, hogy hosszú órák munkája van benne és ereje... (aki gyúrt már nemezképet, az tudja...)!
Természetesen nem lett ugyanolyan, mint a mintául szolgáló párnakép, mert végül nem volt olyan drapp színű gyapjú, amiből szerettem volna elkészíteni ill. nem fért el minden minta rajta! A bordó és piros gyapjúszálakból kevert virágokból is inkább egy csepp alakú bimbó lett, mert így éreztem magamhoz közelebb...! Nagyon jó volt a kacskaringós mintákat kirakni a fehér gyapjúszalagból! Teljesen belefeledkeztem a munkába közben... :)

 (A majd 40 cm-es nemezkép végső gyúrását végül egy nappal később a Gyapjúnapon fejeztem be...igen jó hangulatban és társaságban!)

Persze nem lett tökéletes, megvannak a maga hibái és van is mit még tanulnom... de minden kis rezdülésem benne van, amit a kalotaszegi minták iránt táplálok!


Nagyon szeretem... és ez a lényeg! :)))
Olyan jó kézben tartani, végigsimítani élőben és tudni, hogy Ő belőlem lett...!

10 megjegyzés:

Tulipánt írta...

Kedvenc blogtársamnál a kedvenc mintám. Olyan ügyes vagy!

Krizantám írta...

Köszönöm drága Anna! :)

nemcsaktaska; fabolfabrika blog írta...

Magával ragadó, csodaszép munkadarab. Büszke lehetsz magadra!!

aaműhely írta...

Nagyon tetszik. Szeretem én is nagyon a kalotaszegi mintát és az is nagyon szép, ahogy átültetted nemezre.Nem tudom te hogy érezted, de nekem símogatja a lelkem, amikor nemezelek. (lelkes amatőrként :)

Krizantám írta...

Hatalmas energiákat szabadított fel bennem a minta kirakása és tényleg simogatta a lelkem... :)
És amikor összeállt, akkor olyan szerelmetes odaadással (büszkeségfélével) néztem rá, mint a saját gyerekemre...(mert Ő is az)...!

Ágnes írta...

Nagyon szép lett!

Álomjáró-Bozsomati írta...

Fantasztikusan szép lett!

Névtelen írta...

Ez gyönyörű, nagyon tetszik!

Krizantám írta...

Köszönöm Mindannyiótoknak! :)

Ági írta...

Nagyon szép lett!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...