2011. július 17., vasárnap

Járgányok kis férfiúknak

Rengeteget varrtam az elmúlt napokban! Régóta dédelgetett ötletektől és gondolatoktól vezérelve kis gyerektáskák (lányi és fiúi) szabódtak ki, varródtak össze, de még "csak" ezek a járgányos farmer fiútáskák vannak teljesen készen...

Amikor megláttam egyben ezt a járgányokkal teletűzdelt vidám anyagot, amiből az applikált táskaminták készültek, akkor rögtön tudtam, hogy dolgom van vele... :-))) (Azt éreztem, hogy én kisfiúként biztos elalélnék valamelyik járgányért...)

Készült kisautós és kisbuszos...
...nénós autós és mentős...
...darus autómentős és teherautós...
...motoros és biciklis...
... végül markoló kocsis is!!!
Különféle kockás béléseket választottam hozzá. A sötétebb kockásak újrahasznosított anyagokból készültek, a világos bélésűek pedig új anyagokból.
A karabinerről pedig úgy döntöttem ezennel, hogy örök tartozéka kell legyen egy kis férfiú táskájának... (Jó, ha van... Mert ugye sosem lehet tudni, mikor kerül az ember fia egyik pillanatról a másikba olyan helyzetbe, hogy hirtelen szüksége van egy akasztós karabinerre...pl. elcsent lakáskulcs, kocsikulcs stb.)
(A képeken nem véletlenül maradt rajta a levelek árnyéka...
Ugyanis régi álmomként a nagy diófa alatt berreg a varrógépem a kihelyezett alkotóműhelyemben...)


És bizony azt látni kell, hogy ezek a kistáskák nem különösebben művészi alkotások, nem igazán képviselnek újító művészi értéket, csak színtiszta szeretetet... Mert bizony ezek szeretetből készültek...
Ugyanis csodálattal vegyes ámulattal figyelem, hogy családunk kis férfitagjai milyen odaadó rajongással viseltetnek a különböző műszaki dolgok (fúrógép, fűnyíró, berregő ketyerék) és az egyéb járgányok (traktor, markoló stb.) iránt... (Némelyikükbe talán genetikusan van kódolva, hogy mini férfiként totyogós korától fogva gombnyomásra csillanjon fel a szeme egy-egy műszaki ketyere láttán...)
És akkor ennek a járgánymintás anyagnak a kapcsán elgondolkodtam, hogy tulajdonképpen a fiúknak nem igazán készítenek szütyőket és kistáskákat (de legalábbis nagyon keveset), pedig nekik is van mit pakolni és cipelni... Bölcsibe kismackót, oviba kisautót, iskolába uzsonnát, nagyszülőkhöz kincseket... Kívánkozott a sok járgány a farmer kistáskákra, hogy a kisfiúk is örüljenek... Hát hódolatom jeléül, lett!!! :-)))


2 megjegyzés:

erzsó írta...

Elsőre azt hittem, hogy ugyanolyan anyagot találtál mint amiből én is varrtam egy fiús takarót... megnéztem a fotókat és csak 85 %-ban hasonlítanak :))

nem is kell, hogy mindig minden különleges művészi értékkel bírjon, a vidámságuk és a szeretet épp elég.
a fiúk pedig IMÁDNI fogják!

eszembe jutott olvasás közben, hogy vajon a nyitott varrodában készültek-e... s még diófa is van :))

Krizantám írta...

Köszi, Erzsó! :-)))
Az áhított fedett-nyitott varrókuckóm berendeződött (...a meszelést jövőre halasztottam...). Eddig jól esett a forró napokon a nagy diófa alatt varrni a pici szellőben...
Reggel asztal kivisz, este asztal bevisz és varrományostul letakar... Még rendet sem kell naponta pakolni...;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...