2011. február 2., szerda

A madárkás és a cseresznyés

Elkészültek a fotók a már meglévő kistáskáimról... Ebből szeretnék elöljáróban megmutatni kettőt, melyekhez a legjobban kötődöm érzelmileg!
Az első farmer kistáska egy barna filc madárkával készült, melyet barna flitterrel és kékesen irizáló gyönggyel díszítettem. Ezt az első bejegyzésemben már láthattátok. A Magyar népmesék c. rajzfilmsorozat piros madara ihlette a kacskaringós mintát. Ez a minta a lányaim legnagyobb kedvence az eddig elkészült díszítések közül.
A vállon átvetve is hordható hosszú táskapántot csíkos hevederszalagból varrtam össze, aminek nagyon jópofa textúrája van. (Amint megláttam a boltban méterben, egyből beindult a hangya a fejemben...) Ezen a képen látható közelről a heveder szövése és a színei...
A táska bélése egy sötétkék-fehér-barna csíkos pamut anyag, ami szívemnek nagyon kedves, mert régóta őrizgettem a szekrényem mélyén. Az biztos, hogy ilyenből még egy nem jön szemben az utcán! Ugyanis már nem lehet kapni, mert még a múlt évezred végén vettem... :-)))
Terveim között szerepel, hogy ehhez a madaras kistáskához készítek egy felnőtt női táskát is hasonló mintával ( már ki van szabva...), így lehet anya-lánya táskának hordani egymáshoz öltözve!
A másik féltve őrzött anyagom egy sötétkék alapon piros cseresznyés-meggyes vékony, puha kreppanyag, amit még anyukám hozott annak idején Németországból kisgyerek koromban és varrt belőle kis szoknyát. Azóta őrizgetjük... Nem mondom meg milyen régi az anyag, majdnem annyi, mint én... :-)))
Szóval maradt belőle egy kis darabka, ami kistáskára kívánkozott...(Azért egy kis flekket eltettem emlékbe a nosztalgiázós énemnek...)
Összesen két farmertáskára való cseresznyés bélésanyagom van, így ez is egyedi darab lett! A külső minta a béléshez igazodóan szintén cseresznye (vagy meggy, attól függően ki milyen édesszájú...).
A kistáskákat kevés gépi varrással és sok hímzőfonalas kézi öltéssel varrtam össze és díszítettem. Kifordítva is hordható, az aznapi hangulattól és attól függően kinek mennyire tetszik a bélés mintája. Így akár kétféle módon is viselhető!
Nagyon strapabíró kistáska (tapasztalatból mondom, mert volt már megpakolva rendesen a sajátja...) és rengeteg apró, fontos "kincs", kütyü, kismackó, zsepi elfér benne. A pántot a vállon átvetve szabad marad mindkét kéz.
Kis -és nagylányoknak ajánlom, oviba, iskolába, színházba, sétára csinosnak, ill. nagymamához vagy csak úgy az otthoni játékhoz ....Mint tudjuk, egy két perces utazáshoz is rengeteg mindenre lehet szüksége egy kis "női hölgynek", amit feltétlenül magával kell vinnie...("Anya, de ez is  keeeell!")
Íme egy ízelítő az elkészült darabokból, amik hamarosan elérhetőek lesznek a Meska-boltomban...
A kistáskákból nem készítek két egyformát, mindegyik egyedi darab! Mintában, bélésanyagban hasonlíthatnak, de ezeket mindig különbözőképpen variálom, díszítem, hímzem. Ha megtetszik valamelyik, vagy van egyedi kívánságod (ovis jel stb.), akkor írj bátran és megbeszéljük a részleteket!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...